Jesteś tutaj: Strona główna / Forum / Figle na igle i pielenie ogródka / Pytanie dotyczące pielęgnacji pomidorów malinowych i do posiadaczy tunelów foliowych.

Forum

Pytanie dotyczące pielęgnacji pomidorów malinowych i do posiadaczy tunelów foliowych.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-01 19:52:10

Witam serdecznie i mam pytanie do osób chodujących pomidory malinowe i bawole serca jak prowadzić tzn podrywać i na ile pędów te pomidory,oraz co oprócz pomidorów i papryki ,ogórków hodujecie w tunelu mam ochotę na truskawki i winogrona ale nie wiem czy to zda egzamin.

Dopisano 12-06-02 5:37:05:

.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-01 20:23:15

Poszukaj,na forum niedawno odpisywałamw temacie pomidorów (nie skończyłam,ale nadrobię,po prostu czsu mniej niż zajeć).Malinowe i bawole serca (to też odmiana malinowych) rosną duże i mają duże owoce.Najlepiej prowdż je na jeden pęd.Możesz i na dwa,będziesz miała więcej owoców,ale część mniejszych i pózniej dojrzeją.Możesz cześć dać na jeden,cześć na dwa.Po kilku gronach możesz je przyciąć (np siedmiu),tzn "ogłowić",żeby nie rosły już w górę.Liście do pierwszego grona oberwij,zwłaszca jeśli dotykają ziemi.

Truskawki w tunelu jak najbardziej,winorośl raczej nie.Polecam fasolkę szparagową,bakłażany.Oprócz tego,sałata,rzodkiewka,do póznej jesieni.Sądzę,że robisz już plany na przyszły rok,bo np na paprykę i truskawki w tym roku już pózno.Fasolka jeszcze się uda.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-02 05:36:12

Dziękuję za odpowiedź w tej chwili mam posadzone juz od końca kwietnia pomidory odmiana brylant ,malinowe i bawole serca oraz paprykę żółtą i czerwoną kawałczk sałaty lodowej i szczypiorek i właśnie sąsiad posadził winorośle 2 szt i truskawki wczesną odmianę ale w sumie truskawki to chyba w sierpniu jeszcze można sadzić moż się mylę.Winorośl w pojemniku,.Podobno można w tunelu nawet piwniczkę malutką na warzywa wykopać.

Dopisano 12-06-02 5:54:27:

Jolu możesz mnie nakierować na ten wątek dotyczący uprawy pomidorów.?

Autor: Zuzanna248
Data: 2012-06-02 07:06:45

wejdź do dz. Figle na igle i pielenie ogródka - tam tematyka ogrodnicza i możesz poczytać

Autor: jolka60
Data: 2012-06-02 07:30:15

Jest to wątek założony przez "iwka 76",z 12.05 br.Wczesniej też było kilka watków,starszych.Może zdążę odpsać Iwce.Byłam pewna,żezdążę pod koniec tygodnia,ale moje "wolne" okazało się bardzo pracowite.

Dodam na razie tyle,że w foliaku możesz zastosować inny sposób mocowania pomidorów,podobny do "ogórkowego".Trzeba poprowadzić górą dwa mocne druty mocujące,do nich przywiesić sznurki w takich odstępach,jak psadziłąś pomidory (z zapasem) u góry,aby mozna było polużnić w miarę wzrostu pomidorów.U ogórków można zrobić zapas tylko u góry,a można również i,dół.w tym drugim przypadku wykopujemy dołek na sadzonkę,kładziemy do niego końcówkę sznurka tak,aby wystawało np pół metra,następnie kładziemy na niego przygotowaną sadzonkę(z bryła ziemi) i przysypujemy ziemią.Drugi koniec mocujemy na górze do druta,tez z nadwyżką.W poczatkowej fazie wzrostu owijamy ogórek sznurkiem,wyciągając go z ziemi na pozadaną długość.Gdy dolna rezerwa się skończy,odwiązujemy go z góry (dlatego wiąże się na pętlę,a nie supeł).Ogórki po penym czasie (zależy od wielkości) ogałacamy z dolnych liśći,następnie odcinamy dolne ogoreczki na takim etapie,abyśmy już mogli je zjeść,ale jeszcze nie dotykają ziemi.Boczne pędy przycinamy za pierwszym lub drugim ogóreczkiem.Więcej nie zostawia się,aby nie przesilić rośliny.Ilość pozostawionych ogórków zależy od tego,czy nie dotykają ziemi.Na dolnych pędach będzie to często jeden,na górnych śmiało dwa.Jeśli jakis młody ogóreczej jest chory,odcinamy go i nie liczymy jako ten do zostawienia.chore liscie też trzeba regularnie usuwać.Chore części roślin nie nadają się na kompost.Ogórki najlepiej sadzić na podkładce z dyni,ale u nas na popularnych targowiskach nie widziałam takich,natomiast tam,gdzie pracowałam,były tylko szczepione.szcepienie jest łatwe,ale to w fazie sadzonki,teraz jest u Ciebie za póżno.Poza tym trzeba wyhodować dynię gatunku do tego przeznaczonego.

Tak jak pisałam w poprzednim poscie,możesz usunięte pędy pomidorów wsadzić do ziemi.Jeśli nie masz miejsca w foliaku,a kawałeczek ogródka poza nim spróbu.

Pomidory trzeba ogławiać,jek wspomniałam,natomiast ogórki nie.Jeśli przerosną już wysokośc,na którek zamocowałas drut,wystarczy łodygę przerzucić przez niego i rosną dalej,już nie musisz je okręcać.Zarówno pomidory,jak o iogórki nie lubią zamoczonych podstaw łodygi (m.in dlatego się szczepi ogrki),najlepsze dla nich byłoby podlewanie kropelkowe,bezpośrenio do ziemi.Jeśli nie myślisz o takim,podlewaj obok łodygi,możes zzrobić maleńki dołek,woda dojdzie do roślin.

Jeśli zdecydujesz się na mocowanie na drucie,pamiętaj,ze musi być bardzo mocny,zwłąszca dla ogórków.Pomidory mozesz pzrymocować do sznurka specjalnymi mocowaniami,kupionymi np w sklepie ogrodniczym,ale ogórki lepiej okręcać.Są za ciężkie na metody dla pomidorów.Ilaczki,iokręcanie stosujemy zawsze pod łodygą z lisćmi,nigdy pod gałazkami z owocami

Na razie tyle,pozdrawiam.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-02 07:44:42

Moje ogórki od posadzenia nie miały nic podrywane parę dolnych liści chyba wstawię fotkę abyś mogła mi doradzić co z nimi teraz począć w dodatku widzę że żółcieją im zawiązki.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-02 07:50:13

Jak możesz,to wstaw.Nie mogę Co we wszystkim doradzić,ale,co będe mogła..Mogą mieć za mokro.Foliaki trzeba wietrzyć ,zwłaszcza w upalne dni.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-03 05:26:47

Jak możesz,to wstaw.Nie mogę Co we wszystkim doradzić,ale,co będe
mogła..Mogą mieć za mokro.Foliaki trzeba wietrzyć ,zwłaszcza w upalne
dni.

No.ale byle jak napisalam,w obu postach.To tak jest,jak sie pisze napredce i nie sprawdza.Mam nadzieje,ze cos z tego zrozumialas.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-03 05:39:16

Tak czytam Jolu wczześnijsze twoje posty i tak sadzę że w sumie tym moim ogórkom to chyba na razie nic nie trzeba robić bo pędów pocznych nie mają jszcze a zrywać tylko te podżółknięte malutkie zawiązki co do pomidorów to może im za zimno?co dziwne takie liście poskręcane trochę to mają tylko malinowe a odmiana brylant typowa do folii ładnie rośnie.Popatrz proszę na moj fotki .

Autor: jolka60
Data: 2012-06-03 05:59:19

Witaj.Dobrze,ze wstawilas zdjecia,bo teraz moge Ci cos doradzic.

Ogorki masz bardzo ladne,wg mnie na razie nic sie z nimi zlego nie dzieje.Co do mocowania natomiast,to,poki czas,lepiej byloby,gdybys okrecila sznurek gesciej.To zalezy treszta od tego,naa jakiej wysokosci jesz drut,do ktorego przywiazalas sznurek.Im wyzej,tym trzeba gesciej owijac,bo jak ogorki beda duze,moze Ci sie caly krzaczek po prostu zsunac do Twoich stop i dopiero wtedy bedzie klopot,jak go biedaka podniesc.Jeszcze jedno-Wiekszosc roslin owijamy w prawo (jedynie fasolke odwrotnie),a u Ciebie jest chyba owinieta w lewo.Nie jest to zaden zabobon,ale tak ucza w szkolach ogrodniczych.Jest to zgodne z ''kierunkiem wzrostu''roslin,ktore sie same owijaja.Owijajc je w prawo,pomagamy im bardziej sie podtrzymac.Nie jest to oczywiscie koniec swiata,nie ushna z tego powodu,ale jest korzystniej..Mozesz jeszcze to zmienic,poki nie urosly za wysokie.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-03 06:32:41

Dziękuję serdecznie za odpowiedx jeszcze dziś pozmieniam te sznurki a co do pomidorków możesz mi coś doradzić czemu jakieś takie wiotkie bez życia i te listki takie trochę poskręcane,i gdzieś czytałam ze ogórki zrzucają zawiązki przy nagłych zmianach temp,a teraz wahania są bardzo duże może to dlatego mi żółkną.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-03 06:32:58

Witaj.Dobrze,ze wstawilas zdjecia,bo teraz moge Ci cos doradzic. Ogorki masz
bardzo ladne,wg mnie na razie nic sie z nimi zlego nie dzieje.Co do mocowania
natomiast,to,poki czas,lepiej byloby,gdybys okrecila sznurek gesciej.To zalezy
treszta od tego,naa jakiej wysokosci jesz drut,do ktorego przywiazalas
sznurek.Im wyzej,tym trzeba gesciej owijac,bo jak ogorki beda duze,moze Ci sie
caly krzaczek po prostu zsunac do Twoich stop i dopiero wtedy bedzie
klopot,jak go biedaka podniesc.Jeszcze jedno-Wiekszosc roslin owijamy w prawo
(jedynie fasolke odwrotnie),a u Ciebie jest chyba owinieta w lewo.Nie jest to
zaden zabobon,ale tak ucza w szkolach ogrodniczych.Jest to zgodne z
''kierunkiem wzrostu''roslin,ktore sie same owijaja.Owijajc je w
prawo,pomagamy im bardziej sie podtrzymac.Nie jest to oczywiscie koniec
swiata,nie ushna z tego powodu,ale jest korzystniej..Mozesz jeszcze to
zmienic,poki nie urosly za wysokie.

Dobrze byloby,gdybys.przy zmianie wiazania,zamocowala go nizej,u podstawy lodygi,a nie pod pierwszymi liscmi.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-03 06:29:44

Przygladalam sie teraz pomidorom.Wygladaja na zdrowe.Po jakims czasie pewnie dolne liscie zaczna zolknac,wowczas je oberwij.Nie wiem,czy dobrze widze,ale czy lodyga pomidora (na pierwszym tle) nie jest zlamana?Jesli tak,to prowadz tak,jak dotychczas,zeby jeden ped ja zastapil.Prawidlowo,jesli chce sie prowadzic na dwa pedy,zostawia sie (oprocz glownego,czyli tzw lodygi),ped dolny,jako najmocniejszy,al moze i tak zostac,bo jest za pozno na radykalne zmiany.

Aha,podlewanie.Sadzac z zaciemnienia wokol lodyg,pewnie podlewasz je bezposrednio pod nie?Lepiej byloby,abys np zrobila taki okrag,dolek wokol kazdej lodygi i w niego wlewala wode.Mozna tez wkopac ukosnie kawalek plastikowej butelki z dluga szyjka i w nia wlewac wode.Ja tak czesto robie.W otwor butelki wkladam zakretke,ktora zapobiega szybkiemu wysychaniu wody.Teraz jednak masz troche na to za duze krzaki,moglabys uszkodzic korzemie.Lepszy bedzie ten dolek.

Pomidory masz jednak zle przymocowane.Chcesz,to popraw wiazanie,a jak nie,to tak ''po chlopsku'' wbij dwa kije i do nich przywiaz krzaczki.Jesli chcesz na sznurek,to na razie nie odwiazuj tego,co masz,bo pomidor sie zlamie.Dowiaz drugi,ale tak nisko lodygi,jak tylko dasz rade i owin je kilkakrotnie.Pozniej mozsz pierwszy sznurek sciagnac..U pierwszego krzaka bedziesz musiala ten boczny ped jeszcze conajmniej raz przywiazac,bo sie zlamie.Krzak drugi...jesli znowu sie nie myle,wiazanie idzie dokladnie posrodku lodyzki z zawiazkami pomidorow.To zmien koniecznie.Nigdy sie tak nie wiaze,bo mozesz uszkodzic cale gron,a i tak te galazki sa slabe.Sznurek mozna wiazac i okrecac tylko pod liscmi.One sa silniejsze.Daj nowy sznurek,a stary koniecznie sciagnij.Tez rob to w kolejnosci,jk poprzednio-najpierw nowy,pozniej usuwanie starego

Wszystko,co opisalam opieram na swojej ''spostrzegawczosci'',niekoniecznie najlepszej.Jesli w czyms sie pomylilam,napisz.

Powodzenia.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-03 06:44:15

No właśnie popaprałam z tymi sznurkami dobrze że to zauważyłaś pierwszy raz mam folię i pomidory a nie mam się kogo doradzić.Więc jutro porobię jeszcze dołki.Zapomniałam dodać że podlewam je gnojówką z pokrzyw aby lepiej rosły i tylko te malinowe jakieś wiotkie dałam taki stary obornik z dołu pryzmy pod korzeń i tyle.Może im trzeba jakiś nawóz dolistny ?Co do tego pomidorka to fakt był niechcący złamany .

Autor: jolka60
Data: 2012-06-03 11:47:41

Mialam od razu odpisac,ale mam dzis problemy z internetem.Z mocowaniem to chyba jednak bedzie lepiej,jak nie dasz palika przy tym gatunku szklarniowym,a sznurek,bo szklarniowe rosna wysokie.Co do dolka,to nie zaden duzy.Jak masz miekka ziemie,wystarczy jak palcem narysujesz wokol lodygi kolko tak okolo 8-10 cm promien,.na glebokosc ze 3-4 cm.Wode wlewaj do dolka..Srodkiem tego kola jst oczywiscie lodyga.

Jesli dalas stary obornik,to powinien wystarczac,zwlaszcza ze podlewasz gnokowka.Te ostatnia  mam nadzieje rozcienczasz?Co do czestosci podlewania,podaja roznie.Ja podlewam maksymalnie raz w tygodniu,niektorzy zalecaja jeszcze rzadziej.Ona ma duzo azotu,powinna wystarczyc.Nie wiem,czy nawet istnieja dolistne nawozy do pomidorow.Ja sie z takimi nie spotkalam.Liscie pomidorow lubia byc suche,nic im nie dawaj.Nie wiem,dlaczego malinowe sa wiotkie.Moze mialas wybujala sadzonke,a moze rosnie za szybko lub ma za malo swiatla?To ostatnie raczej odpada,ale juz nie wiem.Moze cos jeszcze znajde.Ta sadzonka powinna sie wzmocnic.Mozesz ja przyciac,jak bedzie miala 5-6 gron,wowczas przestanie rosnac.Moja mama zazwyczaj sadzi zbyt wybujale,wiotkie sadzonki i one pozniej dlugo nabieraja sil,ale dochodza do siebie.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-04 11:26:17

Jolu ciekawy link dziękuję napewno nie raz się przyda w hodowli moich roślinek,jeżeli chodzi o gnojówkę z pokrzywy to rozcięczam 1/10 i robiłam raz również oprysk,ale w sumie to chcę ograniczyć moczenie liści.A czy ktoś może słyszał o stawianiu butelek z woda w tunelu ,ze niby w dzień kumulują cipło a w nocy oddają .Ciekawe czy się to sprawdza ,bo jeżeli te zawiązki z ogórków spadaja z różnicy temp w dzień i w nocy to może by to pomogło.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-04 11:28:11

Jolu ciekawy link dziękuję napewno nie raz się przyda w hodowli moich roślinek,jeżeli chodzi o gnojówkę z pokrzywy to rozcięczam 1/10 i robiłam raz również oprysk,ale w sumie to chcę ograniczyć moczenie liści.A czy ktoś może słyszał o stawianiu butelek z woda w tunelu ,ze niby w dzień kumulują cipło a w nocy oddają .Ciekawe czy się to sprawdza ,bo jeżeli te zawiązki z ogórków spadaja z różnicy temp w dzień i w nocy to może by to pomogło.

Autor: jolka60
Data: 2012-06-07 00:46:56

Zainteresowałaś mnie z tymi butelkami.to taki miniaturowy magazyn ciepła.

Autor: monciakrk
Data: 2012-06-10 08:01:37

Te butelki to mają różna zastosowanie bo ja w kwietniu siałam ogórki w gruncie i przykryłam butelkami obciętymi i trzymałam aby nie dotykały liście butelek i już mam malutkie ogóreczki w gruncie takie mini szklarenki zrobiłam hi hi. Można kisić w butelkach 5l u nas wychodzą smaczniejsze niż zze słoików smakują prawie jak kiszone w beczce,

Wyjec

2015-04-26 17:53:54
Dżanina Fonda
coś nam megi chyba deszcz wysłała :(
2015-04-26 19:28:36
Beata500
Czesc. U mnie dziś padało , troszkę chłodniej było. Jak dla mnie pogoda idealna do czytania. Aż mni oczy pieką, bo praktycznie cały dzień z nosem w ksiażce.
2015-04-26 19:29:43
Beata500
Upiekłam znowu ciacho z rabarbarem , dorzuciłam kilka wielkich hiszpańskich truskawek i podjadaliśmy co chwilę.
2015-04-26 19:45:17
Dżanina Fonda
a ja wczoraj połknęłam całego "Demonologa" a dzisiaj "Chłopca i psa".... też mnie oczka pieką :)
2015-04-26 19:45:23
Dżanina Fonda
człowiek umiaru nie ma
2015-04-26 19:45:29
Dżanina Fonda
pół dnia na huśtawce
2015-04-26 19:46:59
as
Witam. u mnie dziś była super pogoda. nie padało. Było 25 stopni w cieniu. Byliśmy w domku w lesie i jedliśmy kiełbasę z ogniska.
2015-04-26 19:47:50
Dżanina Fonda
nawet miałam jakieś szczytne cele.... ale pomyślałam, że w końcu jutro znowu do pracy, od 5 rano jak w kołowrotku..... więc dzisiaj nic nie muszę...
2015-04-26 19:48:58
Dżanina Fonda
do południa zrobiłam ciasto, byłam w lesie, upiekłam chleb i zrobiłam obiad, to chyba wystarczy jak na samotny weekend
2015-04-26 19:49:03
Beata500
ja tez skorzystałam z tego, że dzisiaj nic nie musze. To był dobry dzień.
2015-04-26 19:49:23
Dżanina Fonda
a skoro nikogo nie ma to i ja sobie chyba pójdę
2015-04-26 19:51:04
Beata500
jak nie ma, a ja? Jest też as
2015-04-26 19:52:36
Dżanina Fonda
myślałam, że już sobie poszłaś
2015-04-26 19:52:44
Dżanina Fonda
as nie widzę
2015-04-26 19:52:49
Beata500
jestem, jestem
2015-04-26 19:52:59
Dżanina Fonda
Beatko, dla mnie to nawet był dobry weekend
2015-04-26 19:53:46
Beata500
miałam zamiar pójść zobaczyc jak wygląda las po wycince, ale deszcz mnie zniechęcił
2015-04-26 19:54:05
Dżanina Fonda
przeczytaj sobie "Chłopca i psa" jeśli zdobędziesz
2015-04-26 19:54:57
Beata500
postaram się zdobyć , zaraz sobie kliknę czyje to jest
2015-04-26 19:58:22
Beata500
jak zdobede, to czuję , że oprócz ksiazki potrzebne bedą mi chusteczki
2015-04-26 20:01:37
Dżanina Fonda
oj tak..... kapało mi z oczu
2015-04-26 20:02:08
Beata500
as wyżej pisała jedno zdanie
2015-04-26 20:03:18
Dżanina Fonda
nie wiem, jak można zrobić coś takiego, nie do ogarnięcia
2015-04-26 20:03:31
Beata500
idę przejsc się z psami , póki jasno jeszcze jest. Do jutra.
2015-04-26 20:08:53
Dżanina Fonda
Do jutra wszystkim. Miłych snów.
2015-04-26 21:07:50
megi65
witam wieczorową porą .
2015-04-26 21:22:47
mggi63
Megi,Ty tu nie witaj tylko mi odpowiedz na zapytanie :)
2015-04-26 21:23:17
mggi63
.....a ja jutro odczytam....
2015-04-26 21:23:23
mggi63
dobranoc :)
2015-04-26 21:44:21
megi65
aaa Małgoś pytanie ... ( bo ja rzadko czytam co było paplane wcześniej ) ...
2015-04-26 21:44:57
megi65
owszem .. szklanka to taki standart .. 250 ml .. ale pare ga mąki w ta czy w tamtą ...
2015-04-26 21:46:26
megi65
rogali z budyniem nie robiłam .. ale gdybym zrobła to do gorącego budyniu dosypałabym galeretki np cytrynowej ..
2015-04-26 21:47:04
megi65
lub brzoskwniowej..... tak robię drozdzówki i ... spytajcie domii ... sa pyszne ..
2015-04-26 21:52:45
megi65
dobranoc ...
2015-04-27 07:08:46
mggi63
dzień dobry :)
2015-04-27 07:09:05
mggi63
baaaardzo dziekuję Madziu:)
2015-04-27 07:09:34
mggi63
ale budyn normalnie na 0,5 l mleka gotować?
2015-04-27 07:10:38
mggi63
aaaa piekłam placek ze szpitala....ale niemal goracy wywieziony do ludzi....ponoc pyszny ....jak zawsze :)
2015-04-27 07:11:11
mggi63
u mnie w nocy popadało...a reraz piekne słońce i ciepełko....cudowana świeza zieleń.....:D
2015-04-27 07:12:10
mggi63
rogaliki tyz na wynos będe piękła....ale to dopiero w piatek....
2015-04-27 07:31:34
Dżanina Fonda
Hejka dziewczęta i chłopięta. Cudnie dzisiaj, no nie mggi?
2015-04-27 07:51:24
mggi63
nooooo! :D
2015-04-27 08:23:14
megi65
witam .. porannie ..
2015-04-27 08:24:18
megi65
Małgoś zieleń maja i zapach tarw , roslin ... jak to krótko trwa ....
2015-04-27 08:24:57
megi65
oczywiście ... budyń tradycyjnie .... i sruu w to torebusia galaretki ...
2015-04-27 08:25:46
megi65
osobiscie nie lubię jak nagryzam ciacho a tam ... na palce wylewa mi sie masa....
2015-04-27 08:26:24
megi65
Dżani .. dla Ciebie focie zrobiłam pustego ogrodowego basenu i psiaka ...
2015-04-27 08:27:17
megi65
gzik + szczypior dymki ze wsi z pola ... jak ktoś ma ochote ..
2015-04-27 08:38:21
mggi63
dzięki madziu:)
2015-04-27 08:38:38
mggi63
ja gzik chetnie spróbuję :)
2015-04-27 09:13:23
megi65
a mój hardcor .. też .. na koniec śniadania ...
2015-04-27 09:14:18
megi65
pajda z gzikiem + kleksy mojego brzoskwiniowego dżemika z cynamonem ( moja jesienna produkcja )
2015-04-27 09:15:03
megi65
dla mnie porcja ... endorfiny + kubas swiżo zmielonek kawy z mleczkiem ..a co 3.2 % ....
2015-04-27 09:15:25
megi65
dietetycy padają trupem .... :DDD
2015-04-27 09:16:02
megi65
ooo olaala i kaszanka .. witaski ..
2015-04-27 09:24:47
mggi63
szalejesz....3,2 % :)
2015-04-27 09:29:19
kaszanka1
Hej megi
2015-04-27 09:40:37
Dżanina Fonda
megi, ja biały serek+twój dżemik - jak najbardziej :)))))
2015-04-27 09:40:53
Dżanina Fonda
a gdzie ten pusty basen?
2015-04-27 09:41:31
Dżanina Fonda
oki, zalapałam
2015-04-27 09:41:51
Dżanina Fonda
hejka, kaszanko :) skończyłaś z gleboryjstwem?
2015-04-27 09:42:02
Dżanina Fonda
pewnie nie, bo to nie kończąca się robota
2015-04-27 09:46:22
kaszanka1
Dzani nie ,bardzo duży mam ogród ,w sobote koszenie trawnika grabienie ,ale mnie bolały plecy masakra ,kwiaty posadzone najważniejsze,zostało jeden klombik do porządku doprowadzic ,wysypac korą i zagospodarowac oczko wodne
2015-04-27 09:48:40
kaszanka1
i zrobic altanke ,doszlismy do wniosku ze nie opłaca się kupowac pawilonów ogrodowych ,zawsze nam wiatr potarga:(
2015-04-27 09:52:25
kaszanka1
Dzani ale chyba się nie myle ze twoje koty ,tez okupują hustawke :)
2015-04-27 09:53:38
Dżanina Fonda
szczerze nienawidzę grzebać w ziemi ale jak mus, to mus... u mnie w tej chwili najpiękniej kwitną... tadam... mlecze! :)
2015-04-27 09:53:47
Dżanina Fonda
poważnie, aż żal je usuwać
2015-04-27 09:55:20
kaszanka1
haha ja juz mam skoszone ,a tez dorodne były ,widzisz dzani jak mus to mus ,chce sie miec ładnie to trzeba się poświecic,ale ile zdrowia to kosztuje:)
2015-04-27 09:56:26
kaszanka1
Dzani cos wkleje do galeri zwierząt specjalnie dla ciebie
2015-04-27 10:34:10
janeczka669
dzień dobry:)
2015-04-27 10:52:51
Dżanina Fonda
kaszanko, sorka, nie zachwycę się
2015-04-27 10:54:44
Dżanina Fonda
mam świra na punkcie sterylizacji i przypadkowych szczeniąt
2015-04-27 11:03:25
Gluba666
Dzień dobry :)
2015-04-27 11:08:16
kaszanka1
Dzani nie musisz ,wzielismy dorosła suke z kuponem sterylizacji ,tylko zanim zesmy pojechali ,chccielismy by troche sie przyzwyczaiła to stało się nieoczekiwane ,wiec to juz nie nasza wina ,mysl sobie jak chcesz
2015-04-27 11:10:54
mggi63
a ja się zachwyciłam :)
2015-04-27 11:11:59
kaszanka1
Tylko dziwne ze w schronisku jej niewysterylizowali
2015-04-27 11:12:43
mggi63
może też się przymierzali i nie zdażyli :)
2015-04-27 11:13:06
mggi63
oj tam....nie zabiłaś tylko rozdałaś maleństwa kudłate :)
2015-04-27 11:18:07
kaszanka1
juz sa po sterylizacji obydwoje ,juz miała szok jak wracała autem ze schroniska ,cóz nie wszystko da sie przewidziec to samo z kotami wet mi powiedział jakie koty sa na osiedlu jesli pani wysterelizuje kota to te samopas go zagryza bo nie zaznaczy terenu i fakt jest tak pobity i pogryziony że masakra
2015-04-27 11:24:40
Dżanina Fonda
kaszanko, daleka jestem od obwiniania cię.... ale wiesz sama, jak jest bo masz pełno takich niechcianych potworków
2015-04-27 11:26:12
Dżanina Fonda
ja zawsze myślę sobie, że moje (ukochane zresztą) koty tez były kiedyś malutkie, sliczne, kochane i chciane a potem.... sio z domu, bo dorosły i trzeba było coś z tym zrobić, może sie jechało na wakacje, może dziecko "miało uczulenie" a może po prostu szkoda już było kasy i w końcu zawsze można wziąć następnego, ślicznego malucha
2015-04-27 11:26:30
Dżanina Fonda
oczywiście - to nie o tobie, to tak ogólnie
2015-04-27 11:26:45
Dżanina Fonda
a sama wiesz, że każde maleństwo jest słodkie i rozczulające :)
2015-04-27 11:27:32
Dżanina Fonda
p.s. sukę, którą brałam dla mamy też nie wysterylizowali, bo "za krótko była" :((
2015-04-27 11:27:36
kaszanka1
dzani mi wet jasno powiedział dobrze ze sie chociaz raz oszczeniła bo by inaczej oszalała ,bylismy dzien po ale zanim stwierdziła ciąze bo to troche by ło za póżno ,cóz no były zdarzyło sie i trzeba pogodzic sie z tym ,grunt ze znalazły domki
2015-04-27 11:30:08
Dżanina Fonda
drugie p.s. - moje koty sterylizowane - Dżordż wiecznie przychodzi z podrapanym ryjem i tłucze się z kotami sąsiadów - też niesterylizowanymi ale jakoś wielkiej krzywdy nie daje sobie zrobić, a już że wet mówi coś takiego to nie powinien być wet tylko wsiowym znachorem od świń, no bo kto ma propagować sterylkę, jak nie oni
2015-04-27 11:32:29
Dżanina Fonda
dodam, że też nie skakałam z radości jak sterylizowałam mojego utytułowanego, rodowodowego, pięknego psa ale postanowiliśmy, że dzieciów mieć nie będzie więc....
2015-04-27 11:33:13
Dżanina Fonda
jak mam się użerać z 60kg czystego, agresywnego testosteronu, a on ma cierpieć ile razy jakakolwiek suka w sąsiedztwie ma cieczkę, to po co?
2015-04-27 11:33:37
Dżanina Fonda
dobra, bo zdominowałam wyjca....
2015-04-27 11:33:48
Dżanina Fonda
Monika! weź się do roboty! JUŻ!!!!
2015-04-27 11:35:16
kaszanka1
Dzani problem w tym ze u nas na osiedlu nie sterelizuja kotów ,dlatego drugiego ja tez nie ,rece mi opadaja do tego w pasy strup na strupie, rana na ranie ,mój wet jest zajebisty i nie powiem ma racje bo ziut przychodzi w nienagannym stanie
2015-04-27 11:36:10
kaszanka1
zreszta starsze osoby to kto ich zmusi
2015-04-27 11:37:37
kaszanka1
Normalnie w pasy to lata nad łąka -wojwnicze żółwie ninja raz leciałam biegiem bo myslałam ze go zagryzą
2015-04-27 11:45:37
kaszanka1
Dzani my żesmy brali roczna suke ,mój sie uparł to ma
2015-04-27 11:50:00
kaszanka1
Zreszta Dzani ja jak wychodze przed dom koło bramy czekaja kocury ,na tyłach ogrodu tez normalnie gang by ubic mojego pasiaka
2015-04-27 13:01:48
iwciaG
doberek :))
2015-04-27 13:41:28
Dżanina Fonda
Hejka, Iwciu.
2015-04-27 13:42:17
Dżanina Fonda
Kaszanka, ja tylko dodam, że kiedyś u sąsiadów był taki kocur, co notorycznie nękał moje... dopóki się na nadział na moją sukę.
2015-04-27 13:43:13
Dżanina Fonda
Dostał wpier*** od niej, dwa tygodnie nie wracał do domu - gdzieś się zaszył i kurował i już więcej NIGDY nie wlazł na moją posesję.
2015-04-27 13:44:03
Dżanina Fonda
Dla mnie się skończyła era zaszczanego ganku i kocurowego smrodu. :))
2015-04-27 13:46:48
kaszanka1
hahah
2015-04-27 13:50:05
kaszanka1
ale powiem ci ze wczoraj mnie rozbawiło ,siedzielismy na leżaczkach ,jakis kot łazi i szuka mojego co robi kosmaty kundel ,wchodzi na bude i przegryze zadaszenie normalnie wisiał ,mój widzisz są koguty na patyku to i psa mamy ,az chciał sie zapalic do tego kota ,musielismy isc i zatrutowac dach
2015-04-27 14:45:06
megi65
Uff .... wróciłam z shoopingu szmatkowego ....
2015-04-27 14:45:23
megi65
jak mnie to męczy .. nie lubię tego ....
2015-04-27 14:45:54
megi65
dzisiaj zdeptałam naszą galerię .. chyab z 43 razy ubierałam i rozbierałam ...
2015-04-27 15:03:01
megi65
zdecydowanie łatwiej kupuję ... 1kg pomidorówi ładnej karkówki ..
2015-04-27 15:03:08
megi65
niż szmatki ...
2015-04-27 16:56:09
Dżanina Fonda
ależ cudnie, czytam sobie książkę na huśtawce, wokoło żywej duszy, bo sąsiedzi siedzą w czterech ścianach, mam wolne do 18 mmmmm....
2015-04-27 16:57:06
Dżanina Fonda
mega, nie mam już nawet pół chmurki, żeby wysłać do ciebie
2015-04-27 17:08:32
dorotaibasia
dzień dobry:)
2015-04-27 17:10:32
dorotaibasia
Meguś, a pakupiłas coś?
2015-04-27 17:10:40
Beata500
witam
2015-04-27 17:11:02
Beata500
megi lata po sklepach za szmatkami, a ja po lekarzach
2015-04-27 17:11:46
dorotaibasia
...bo mnie też chyba to czeka....miałam upatrzoną sukienkę na allegro i ktos mi ją sprzątnął sprzed nosa w piatek wieczorem
2015-04-27 17:11:55
Beata500
jadostałam skierowanie od neutologa na rezonans kręgosłupa szyjnego, maż na rezonans głowy. Oba z dopiskiem pilne na 18 sierpnia
2015-04-27 17:12:12
Beata500
neurologa miało być
2015-04-27 17:15:28
dorotaibasia
pilnie.....normalnie nie wiadomo czy sie smiać czy płakać
2015-04-27 17:16:38
Beata500
tak Dorotko, to u nas zanczy pilne.
2015-04-27 17:16:50
Beata500
takie mamy czasy
2015-04-27 17:17:19
Beata500
na wizytę czekaliśmy od stycznia
2015-04-27 17:20:53
dorotaibasia
pewnie odpłatnie byłoby na "już"....
2015-04-27 17:47:16
Dżanina Fonda
u nas odpłatny rezonans nie jest wiele szybszy
2015-04-27 17:47:40
Dżanina Fonda
dziwne ale prawdziwe
2015-04-27 17:50:28
Dżanina Fonda
a już najdziwniejsze, że idę z psem do weta, czekam w klimatyzowane poczekalni, wszystkie badania od ręki, zabiegi na już, tańsze niż u człowieka , podejście do pacjenta f - chory ten nasz kraj
2015-04-27 17:51:16
Dżanina Fonda
podejście do pacjenta fantastyczne, życzyć sobie takich lekarzy jakich mamy wetow
2015-04-27 17:53:11
Dżanina Fonda
a najgorsze, że idzie się do lekarza prywatnie, bulimia ciężką kasę a i tak ma cię w dupie co niektóry
2015-04-27 17:53:37
mggi63
na rezonans czeka się średnio pół roku ... to jest chore...
2015-04-27 17:56:43
mggi63
a jeszcze lepszy absurd bo ja zapisałam sie na badanie jelita na początku kwietnia i mam termin na po połowie czerwca a sąsiad na to samo badanie dostał zaproszenie z Ministerstwa do tej samej przychodni na 6 maja
2015-04-27 17:56:49
kaszanka1
Dzani strzał w dziesiątke sto procent prawdy
2015-04-27 17:57:40
mggi63
czyli ten co potrzebuje nasawdę to czeka i tak :-/
2015-04-27 17:58:36
Beata500
tak macie rację, dlatego poszlismy na nFZ do neurologa, bo prywatnie ta pani doktor ma dokładnie takie samo podejście jak na NFZ
2015-04-27 18:00:45
Beata500
Dżani też wolę wizyty u weterynarza , tam przynajmnie mają usmiech na twarzy - lekarze
2015-04-27 20:13:37
megi65
hello ... 12 km z kijami i kuleżanką ...
2015-04-27 20:14:34
megi65
Dorocia ... szlakiem przyszłej obwodnicy .... w po drodze wpadałam do mamci na ... cmoook i wiooo dalej ..
2015-04-27 20:15:02
megi65
zapach traw , kwaitów i ...............oprysków niestety ..
2015-04-27 20:15:30
megi65
galeria .... zdecydowanie pon. na zakupy .. spoko i luzio ..
2015-04-27 20:16:11
megi65
po przywitaniu i upatrzeniu sprzedawczyni pytałam ... '' Czy jest coś na .. foczkę '' :DDD
2015-04-27 20:17:10
megi65
owszem .. i zakupiłam .. :))
2015-04-27 20:18:18
megi65
same bluzeczki ....ananasem , z makami .. i czarna ze srebrnymi serduszkami .. :))
2015-04-27 20:19:04
megi65
poluje na przywoita sukienke i białą i ecru spódniczki ..
2015-04-27 20:20:46
megi65
na koniec płetwy umyłam i .... zasiadałam do lodów ... : miętowe i czekoladowe ze śliwką suszoną .. + espresso macchatio
2015-04-27 20:21:17
megi65
pycha .. wróciłam rowerkiem i kalorie poszły w ... pedały .. :)
2015-04-27 20:21:58
megi65
Beacia ..... oj drażnisz drażnisz .. dochtorów... ))
2015-04-27 20:53:28
megi65
chyba będzie padać .. na razie grzmi i cudanie błyska na niebie ..
2015-04-27 21:15:12
janeczka669
dobry wieczór:)
2015-04-27 21:30:12
Lea2
Witam wieczorkiem :)
2015-04-27 21:38:20
megi65
no tak ... przyszły jak ja wychodzę ...
2015-04-27 21:39:34
megi65
Jasia .. ciacho podręczne prima sort ..
2015-04-27 21:39:56
megi65
u mnie piękna burza ...ale deszczu mało ..
2015-04-27 21:41:16
megi65
dobranoc ......
    janeczka669: dobry wieczór:)
    Lea2: Witam wieczorkiem :)
    megi65: no tak ... przyszły jak ja wychodzę ...
    megi65: Jasia .. ciacho podręczne prima sort ..
    megi65: u mnie piękna burza ...ale deszczu mało ..
    megi65: dobranoc ......

Statystyki

Na naszej stronie znajdziesz:

63716 przepisów
1210 artykułów
260884 opinii
534472 wypowiedzi na forum
141656 zdjęć
70303 zarejestrowanych użytkowników
Zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
Zamknij